Psykososial støttetelefon - bedriftsavtale
Avonova har opprettet en støttetelefontjeneste som bedrifter kan tilby sine ansatte. Dette er et tilbud der man får snakke med kvalifisert helsepersonell om bekymringer som kan oppstå i tilknytning til coronaepidemien, både i forhold til jobbrelaterte og private forhold.
Corona-epidemien og de tiltakene samfunn og myndigheter har innført, er nødvendige for at vi skal begrense omfanget og skaden av viruset. De bærer imidlertid også med seg uro, bekymringer og utfordringer for oss som enkeltmennesker og medarbeidere. Avonova har derfor opprettet en støttetelefontjeneste som bedrifter kan tilby sine ansatte. Her får den ansatte snakke med kvalifisert helsepersonell (psykolog og annet helsepersonell med kompetanse og erfaring på psykososiale forhold), om det som oppleves vondt, skummelt og vanskelig i dagens situasjon, både hva gjelder jobbrelaterte og private forhold.
Ofte er det både for arbeidstaker og arbeidsgiver verdifullt at en ansatt får støtte og bistand fra en profesjonell samtalepartner som har faglig ekspertise på det å stå i en krise og hvordan man kan takle det, når det stormer på mange hold.
Aktuelle temaer for støttesamtaler kan være:
- Individuelle krisereaksjoner (uro, stress, angst, depresjoner, aggresjon, apati, familiære konflikter og utfordringer, endrete rutiner ift. skole og hjemmekontor, sosial isolasjon, permitteringer, nedbemanninger, m.m.)
- Rus og avhengighet
- Håndtering av aktuell coronasituasjon
- Hvordan holde motet oppe
- Rutiner for virtuelt samarbeid
- Tidsledelse – hvordan få hverdagen til å gå opp med endrete arbeidsforhold – prioriteringer, balanse arbeid og familie under endrede rammevilkår
Les mer: Slik lykkes du med et produktivt og trygt hjemmekontor
Hvordan bestille tjenesten?
Virksomheter som ønsker å tilby tjenesten for sine ansatte kan maile oss (vi svarer deg raskt innenfor normal arbeidstid), eller fylle ut skjemaet nedenfor (forklar gjerne kort hva det gjelder) for informasjon om og bestilling av tjenesten for noen eller alle sine ansatte.
Hvordan benytte tjenesten?
Når en bedriftsavtale er inngått sender vi dere en bookinglink som kan kommuniseres videre til de ansatte, sammen med de retningslinjene dere legger for bruk av tilbudet internt hos dere.
Tjeneste: Psykososial støttetelefon - bedriftsavtale
Målgruppe: Alle eller enkelte ansatte i en organisasjon
Gjennomføringsmetode: På telefon eller video
Pris: Faktureres etter avtale med virksomheten
Under skjemaet ser du øvrige digitale tjenester vi tilbyr bedrifter og privatpersoner.