Psykososial støttetelefon - privatpersoner
Avonova har opprettet en støttetelefontjeneste som alle som ønsker kan ringe. Dette er et tilbud der man får snakke med kvalifisert helsepersonell om bekymringer som kan oppstå i tilknytning til coronaepidemien, både i forhold til jobbrelaterte og private forhold.
Corona-epidemien og de tiltakene samfunn og myndigheter har innført, er nødvendige for at vi skal begrense omfanget og skaden av viruset. De bærer imidlertid også med seg uro, bekymringer og utfordringer for oss som enkeltmennesker. Avonova har derfor opprettet en støttetelefontjeneste for å avlaste primær- og spesialisthelsetjenesten i situasjonen vi befinner oss i.
Her får du snakke med kvalifisert helsepersonell (psykolog og annet helsepersonell med kompetanse og erfaring på psykososiale forhold), om det som oppleves vondt, skummelt og vanskelig i dagens situasjon, både hva gjelder jobbrelaterte og private forhold.
Ofte er det verdifullt å få støtte av en profesjonell samtalepartner med faglig ekspertise på det å stå i en krise og hvordan man kan takle det best mulig, når det stormer fra mange hold.
Aktuelle temaer for støttesamtaler kan være:
- Individuelle krisereaksjoner (uro, stress, angst, depresjoner, aggresjon, apati, familiære konflikter og utfordringer, endrete rutiner ift. skole og hjemmekontor, sosial isolasjon, permitteringer, nedbemanninger, m.m.)
- Rus og avhengighet
- Håndtering av aktuell coronasituasjon
- Hvordan holde motet oppe
- Tidsledelse – hvordan få hverdagen til å gå opp med endrete arbeidsforhold – prioriteringer, balanse arbeid og familie under endrede rammevilkår
Tjeneste: Psykososial støttetelefon for privatpersoner
Målgruppe: Alle som ønsker
Gjennomføringsmetode: På telefon eller video
Pris: 1200 kroner / 45 minutter+15 minutter etterarbeid
Brukerveiledning timebooking:
- Klikk på "Bestill time her" under
- På bookingsiden må du først opprette en bruker eller logge deg inn om du har booket time hos oss før. I begge tilfeller må du klikke "login" og deretter følge stegene og fylle ut korrekt informasjon.
- Når du har fått logget inn kan du booke time, da er det viktig at du på valget "Sykehus/klinikk" velger "TLF/Digitalt".
- På valget "Gruppe" skal det stå "individoppfølgning", før du velger behandlingstype "Psykososial støttesamtale (Privat betaler)" og deretter finner en ledig behandler som du booker hos.
- Dersom du står fast kan du sende en mail til kundesenteret vårt.
Under ser du øvrige digitale tjenester vi tilbyr bedrifter og privatpersoner.