Helseovervåking - Arbeidshelsekontroller
Vi gjennomfører arbeidshelsekontroller smittetrygt enten fysisk eller digitalt. Slik kan dere som arbeidsgiver imøtekomme kravene til helseovervåking i Arbeidsmiljøloven.
I normale omstendigheter gjennomføres lovpålagt helseovervåking av ansatte (arbeidshelsekontroller) alltid fysisk, som et møte mellom lege og ansatt, og inkluderer både fysisk prøvetaking/testing og samtale/egenerklæring. I forbindelse med Covid-19-utbruddet har vi justert gjennomføringen av helsekontrollene, slik at disse gjennomføres smittetrygt og i henhold til kravene i Arbeidsmiljøloven - enten fysisk eller digitalt.
Situasjonen i deres virksomhet vil avgjøre hvilken form for helseovervåking som er mest hensiktsmessig for deres ansatte.
For at virksomheten skal få en rapport tilbake om ansattes jobbrelaterte helse er det i de fleste tilfeller ikke nødvendig med fysisk prøvetaking og testing. Fysisk prøvetaking/testing skal gjennomføres kun ved behov, på bakgrunn av en medisinsk faglig vurdering. Kvalifisert helsepersonell vurderer også behovet for oppfølging på arbeidsmedisinsk poliklinikk. De blant deres ansatte som vurderes å ha behov for fysisk prøvetaking/testing vil da kalles inn til dette så snart myndighetenes retningslinjer endres og vi som samfunn går tilbake en normalisert hverdag.
Både fysiske og digitale helsekontroller bestilles som normalt, gjennom deres kundeansvarlig hos oss, eller i deres kundeportal. Eller du kan la oss kontakte deg for å fortelle mer om denne tjenesten og hvordan du kan bestille den ved å fylle ut skjemaet under.
Les mer om fysiske og digitale helsekontroller under skjemaet, samt hvilke øvrige tjenester vi tilbyr.