Heldigvis er dette problemer man kan gjøre noe med, hvis man arbeider bevisst med det.
Med godt samarbeid mellom deg som arbeidsgiver og den ansatte, samt relativt enkle tiltak, kan du gi den ansatte et best mulig utgangspunkt for en god helse på hjemmekontoret.
Les mer om hverdagen med hjemmekontor her.
Hva er kurset «God helse på hjemmekontoret»?
Avonovas fageksperter har god erfaring med bistand til rådgivning for overgangen til hjemmekontor over hele landet. Både med risikovurdering, psykisk støtte, og ergonomisk tilrettelegging på kontorplasser. I dette kurset deler vi våre erfaringer og tips til ansatte som er pålagt hjemmekontor om hvordan skape god helse på hjemmekontoret.
Har du ansatte på hjemmekontor er dette kurset midt i blinken!
I «God Helse på Hjemmekontoret» vil vi blant annet snakke om:
1) Fordelene og ulempene ved hjemmekontor.
Alle er forskjellige, og reaksjonen på hjemmekontor varierer fra person til person. Vi snakker om at det verken er galt å elske eller hate hjemmekontor.
2) Den ansattes ansvar:
Selv om du som arbeidsgiver er pliktig til å arbeide med det organisatoriske, og medvirkningen i tilretteleggingen for hjemmekontor, har også den ansatte et ansvar. Blant annet for å selv varsle leder om utfordringer eller behov for hjelp.
3) Konkrete råd og tips:
Vi deler konkrete råd den ansatte kan følge for å gjøre hverdagen med hjemmekontor både lettere og sunnere.
Gjennomføring
Lengden på kurset er ca. 40 minutter, og er rettet mot ansatte som for tiden er på hjemmekontor. Kurset gjennomføres på bestilling, og av én av våre dyktige fysioterapauter.
Bestilling kan gjøres i skjema nederst på siden.
Pris for kurs
Kurset kan kjøpes enten individuelt eller med pakkepris. Alle priser er oppgitt uten MVA.
Pris for 1 person: 1790 kroner.
Pakkepris :
